Spot On | Creatie sessie
Wil je een nieuw product of dienst ontwikkelen? Of weten hoe je een bestaand product of dienst het beste kunt updaten? Betrek de klant dan bij deze ontwikkeling. Een goede manier om een nieuw product te ontwikkelen, is via de behavioural design (gedragsontwerp) methode. Met deze methode stel je de mens centraal in de volledige ontwikkeling. Met de Spot On Creatie sessie ontwikkel jij een product of dienst in korte tijd. Zonder verlies van onnodige resources.
In gesprek met je klanten
De creatie sessie, ook wel design sprint genoemd, start met het interviewen van jouw doelgroep, klanten en medewerkers. Hiervoor maak ik gebruik van de Behavioural Design methode.
Met deze methode begrijp je hoe mensen beslissingen nemen en zich gedragen in verschillende situaties die te maken hebben met jouw product of dienst. Die kennis gebruiken wij om producten en diensten te ontwerpen die wenselijk gedrag aanmoedigen.
Deze inzichten krijg jij overzichtelijk gepresenteerd en vormen de basis voor de doorontwikkeling.
Ideevorming
Met de inzichten weet je wat jouw toekomstige klant nodig heeft. Je stemt jouw product of dienst af aan de wensen van de mens.
Je verspilt tijdens de creatie sessie geen tijd, investeringen en geld (resources) omdat je ideeën voor het nieuwe product continue toetst bij de doelgroep. Dat doen wij door middel van prototypes. Een extra test om te ontdekken of je goed zit met je nieuwe product of dat je nog wat moet aanpassen.
It’s Spot On!
Gefeliciteerd! Je hebt een nieuw product of dienst ontwikkeld. Helemaal afgestemd op jouw doelgroep. Nu wordt het tijd om jouw nieuwe product of dienst te vermarkten.
Tijd om ook de inzichten er weer bij te halen zodat je teksten kunt schrijven in de woorden die de klanten ook gebruiken. Daarmee verhoog je je kans op beinvloeding en dus op leads en verkoop van je product of dienst.