Dat is wat je steeds hoort en jij misschien ook wel denkt? Niets is minder waar. In de 27 jaar dat ik in deze mooie sector heb gewerkt, was het alles behalve saai. Je bent altijd bezig met de ontwikkelingen in de markt en wat er in de toekomst op jouw doelgroep afkomt.
Werken bij een verzekeraar betekent niet dat je alleen maar verzekeringen verkoopt. Ik heb het altijd anders bekeken: je hebt een verzekering nodig om jouw bedrijf te beschermen tegen grote financiële tegenslag. Om ervoor te zorgen dat je bedrijf niet omvalt na een hack, een grote brand of een forse waterschade.
Het was voor mij de start om proposities te ontwikkelen die altijd een combinatie van verschillende diensten bevatten:
- aandacht voor preventie
- aandacht voor bedrijfscontinuiteit
- aandacht voor het verdienmodel van de ondernemer
Samen met ondernemers en consumenten ontwikkelde ik meerdere concepten voor nieuwe diensten. Door deze mensen te interviewen, kwam ik erachter wat zij écht nodig hebben. Vaak was dat geen verzekering, maar hulp. Hulp die zij kunnen inschakelen op het moment dat er calamiteit is, het inzetten van expertise als zij geld nodig hebben voor innovatie of hulp bij het vinden en vasthouden van de doelgroep.
Het was alles behalve saai! Samen met een fijn team keken wij naar de ontwikkelingen in de markt en ontwikkelden wij diensten die ondernemers beschermen tegen de ‘gevaren’. Totaal niet saai! Nu werk ik als zelfstandige nog steeds in deze mooie sector. Hoe mooi is dat?