Jouw product of dienst moet functioneel zijn om succesvol te zijn. Het moet voldoen aan de behoeften van de doelgroep. Jouw klanten hebben een product of dienst nodig om een taak uit te kunnen voeren. Lukt dat niet, dan gaan ze naar jouw concurrent.
Wanneer een product of dienst niet naar behoren werkt, leidt dit tot frustratie bij de gebruikers. Zij kunnen hun taken niet snel of gemakkelijk voltooien, wat kan leiden tot tijdverspilling en ergernis. Ze moeten meer tijd en moeite doen om hun doelen te bereiken.
Dat hadden zij natuurlijk niet verwacht toen zij het product of de dienst kochten. Een product of dienst dat niet aan de verwachtingen voldoet, is killing voor jouw business: mensen stappen zo over naar jouw concurrent.
Dit wil jij natuurlijk voorkomen!
Achterhaal daarom altijd waarom en waarvoor deze mensen, jouw doelgroep, een product of dienst nodig hebben.
Zo had ik vanmorgen weinig tijd, moest nog veel andere dingen doen voordat ik aan het werk kon. Maar ik moest ook nog flink wat ballonnen opblazen omdat onze dochter vandaag jarig is. Járen geleden kocht ik een ballonnenpomp bij de HEMA en die functioneert nog steeds prima!
Het gaat dus niet alleen om het opblazen van de ballonnen maar ook om tijd te besparen en minder gedoe te ervaren. Bijkomend voordeel voor HEMA is dat ik nog steeds positieve ervaringen heb met het merk en dus niet op zoek hoef te gaan bij een ander.