Een goed doordachte klantreis maakt het verschil tussen tevreden klanten en klanten die afhaken. Of zelfs tussen wel of geen klanten voor jouw bedrijf!
Wij zitten massaal in de vakantiemodus, heerlijk! Dat geeft jou de ruimte om na te denken over het reisgedrag van je klanten binnen jouw bedrijf. Vooral voor ondernemers in de dienstensector is het slim om dit gedrag te begrijpen en te optimaliseren.
Voor bedrijven die complexe diensten leveren of te maken hebben met groepen beïnvloeders en beslissers is het nog belangrijker om de klantreis gedetailleerd uit te werken. Het begrijpen van alle betrokken personen is een uitdaging maar het levert jou waardevolle inzichten op.
Om klanten comfortabel te laten reizen door jouw bedrijf is het belangrijk om vanuit de mens te denken en niet alleen vanuit diensten.
In ons gesprek luister ik aandachtig wat voor een diensten jij aanbiedt en hoe dat de klant helpt bij de specifieke behoeften, zorgen en wensen die zij hebben.
Een uitgewerkte klantreis helpt jou ook.
🟠 je maakt gebruik van beschikbare klantdata
🟠 je begrijpt wat klanten nodig hebben en vooral wanneer, waardoor je op de juiste momenten waarde kunt toevoegen 💴
🟠 de klanttevredenheid wordt vergroot: tijdens de reis beantwoord je alvast de mogelijke vragen en geef je duidelijkheid over het reisschema
🟠door klanten comfortabel (=effectiever) te laten reizen, verhoog jij je omzet
🟠 de klantreis levert nieuwe inzichten voor de interne processen op
Wil je nog wat meer informatie? Keertje kennismaken kan altijd, toch?
Ik wens je een comfortabele en veilige (klant) reis én vakantie!