• Deskundig advies
  • Helpt je bedrijf groeien
  • Oplossingsgericht

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We hebben de antwoorden voor je verzameld! Vind hier de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? We helpen je graag verder.

Neem contact op

Een betere afstemming tussen sales en marketing leidt tot hogere omzet, meer nieuwe klanten en meer klantbehoud. Samenwerken met beide teams is ook nog eens veel leuker: je streeft namelijk beiden hetzelfde doel na: het behalen van jouw commerciële doelstellingen.

Marketing richt zich op het aantrekken en behouden van potentiële klanten, terwijl sales zich focust op het daadwerkelijk sluiten van deals en het genereren van inkomsten. Marketing werkt vaak aan lange termijn doelen terwijl sales zich meer bezighoudt met korte termijn targets.

Wij focussen ons op het creëren van warme klantrelaties. Dat doen wij door middel van Account Based Marketing en Behavioural Design (gedragsontwerp).

SEO helpt bij het verbeteren van jouw online vindbaarheid. Begin met een SEO analyse en schrijft met deze relevante zoekwoorden teksten die zowel SEO-proof zijn als het gedrag van klanten beïnvloeden.

Het is belangrijk dat je jouw social media kanalen goed inricht en regelmatig updates posts. Ons advies is om eerst te werken aan het schrijven van organische content. Dat betekent dat je geen betaalde advertenties gebruikt. Ook het bijhouden van jouw website met teksten die jouw doelgroep aanspreken, is belangrijk.

Account based marketing wordt steeds belangrijker. Focus je op een mensgerichte aanpak.

Wij geloven in de kracht van jouw eigen online en offline kanalen. Goede zoekwoorden (SEO) in jouw posts en jouw websiteteksten zijn hiervoor een must. Ook moeten jouw teksten het gedrag van klanten beïnvloeden.

Wij focussen ons op niet betaalde (organische) posts in plaats van betaalde advertenties. En schrijven een strategie uit voor een goede mix tussen online en offline aanwezig zijn bij jouw doelgroep.

Ontwikkel je visie en missie door jezelf vragen te stellen zoals:

  • Waar staat jouw bedrijf voor?
  • Wat is jouw verhaal?
  • Wat zijn jouw waarden?
  • Waar wil je betekenis aan geven?
  • Welke verandering in anderen probeer je teweeg te brengen?

Jij weet als ondernemer prima wat jij wilt bereiken. Maar hoe vertaal je dat nu in een heldere missie en visie? Wij helpen jou bij het opstellen van een missie en visie en helpen jou deze door te vertalen naar jouw medewerkers.

Wij helpen ondernemers om meer omzet te genereren, meer tevreden klanten te krijgen en producten en diensten te ontwikkelen die beter aansluiten bij de doelgroep. Dat heb jij nodig voor een rendabel bedrijf en jouw dromen te kunnen verwezenlijken.

Een goede strategie maakt beslissingen eenvoudiger, motiveert om in de juiste richting actie te ondernemen en biedt duidelijkheid aan medewerkers en klanten over waar je voor staat.

Een goede strategie is een mensgerichte strategie zodat jij jouw strategische doelen kunt behalen. Dat doen wij vanuit gedragsanalyse en account based marketing. Wij verbinden jouw online en offline werelden in een praktisch hybride model.

Het bepalen van een strategie voor jouw bedrijf doe je door het beantwoorden van vragen. Zoals:

  • Wat wil je bereiken?
  • Hoe ga jij je verder ontwikkelen?
  • Welke prioriteiten stel je?
  • Welke ontwikkelingen zijn er in jouw markt?
  • Wil je inspelen op deze ontwikkelingen?
  • Welk rendement wil je behalen en hoe ga je het rendement verhogen?

Wij helpen jou bij het bepalen van een strategie door gedragsanalyse toe te passen. Wij analyseren hoe de doelgroep denkt, voelt en handelt en vertalen deze inzichten naar effectieve strategieën. Met als resultaat een kort en bondig strategische en communicatieplan.

Strategisch management omvat het opstellen van een missie en visie, het door vertalen hiervan naar een ambitie en jouw strategische keuzes vastlegt in een strategisch plan. Het helpt richting te geven aan de ontwikkeling van jouw bedrijf.

Heb je eenmaal jouw strategisch plan klaar, dan is het belangrijk om dit te delen met jouw medewerkers zodat zij weten waar zij naar toe werken.

Kun je hulp gebruiken bij het ontwikkelen van een strategisch plan en een communicatieplan? Om dit vervolgens in een bedrijfsverhaal te delen met jouw medewerkers en jouw doelgroep?

Wij bieden heel praktische workshops aan waarbij je in één dag jouw strategie uitgewerkt hebt.

Wij bieden websiteontwikkeling, het schrijven van websiteteksten, social media content, SEO-analyse, en het maken van bedrijfs- en productvideo’s aan.

Een waardepropositie beschrijft de unieke waarde die een product of dienst biedt aan klanten. Het is een belangrijk onderdeel van je concept en strategie en het helpt jou om je te onderscheiden van concurrenten.

Ja, wij helpen graag om jouw bestaande producten of diensten te vernieuwen. Zodat deze weer afgestemd is op de huidige wensen en behoeften van jouw doelgroep.

Wij toetsen de concepten bij de doelgroep met behulp van prototypes om feedback te verzamelen en jouw product of dienst nog beter af te stemmen op de doelgroep. Dit is een advies en geen must.

Het kan natuurlijk zijn dat er al voldoende informatie over het gebruik van jouw product of dienst door de doelgroep beschikbaar is. Dan is een test niet nodig.

Wij gebruiken gedragsanalyse en de Behavioural Design methode om de doelgroep te bepalen en hun gedrag te begrijpen. Zo sluit jouw product of dienst naadloos aan bij jouw doelgroep.

Een idee is een ruwe gedachte terwijl een concept een uitgewerkt plan is dat klaar is voor implementatie.

Wij hebben veel ideeën. Welke ideeën zijn nu kansrijk en het onderzoeken waard? Een creatieve sessie helpt jou hierbij.

Jazeker! Misschien wel juist voor kleinere bedrijven. Wij zien dat de eigenaar van het bedrijf de toekomst voor zijn of haar bedrijf in het hoofd heeft uitgestippeld maar dat de medewerkers hier niet vanaf weten.

Door jouw visie en missie te delen met jouw medewerkers, kunnen zij een actieve bijdrage leveren aan jouw ondernemersdroom!

Wij bieden training en begeleiding aan medewerkers om de missie en visie door te vertalen naar de hele organisatie. Jij kunt je weer focussen op het besturen van jouw bedrijf, wij helpen jouw medewerkers om hun doelen te behalen. Dat kan online of fysiek. Vaak zien wij dat 1 keer per 2 weken een half uur begeleiding voldoende is om te blijven werken aan de strategische doelen van jouw bedrijf.

Een missie en visie geven richting aan het bedrijf, motiveren medewerkers, en helpen bij het maken van strategische beslissingen.

De duur van een strategieontwikkelingstraject varieert per bedrijf en is afhankelijk van de complexiteit en grootte van de organisatie. Meestal hebben wij binnen enkele weken de strategie uitgerold binnen jouw organisatie.

Vaak hebben wij binnen 2 dagen helder wat de strategie voor jouw bedrijf is. Wij gebruiken één dag voor de interviews van het MT en directie en één dag voor de workshop.

Strategieontwikkeling omvat het opstellen van een missie en visie, het door vertalen hiervan naar medewerkers, en het ontwikkelen van een communicatieconcept om het bedrijfsverhaal te delen met de doelgroep

Door jouw klanten goed te begrijpen. Door te weten waarvoor ze jouw product of dienst gebruiken. Dat wordt ook wel de job to be done genoemd. Mensen gebruiken een auto om comfortabel van A naar B te reizen. Hebben een boekhoudprogramma zodat ze ontzorgd worden in de administratieve last.

Vaak weet je al op welke doelgroep jij je wilt richten. Belangrijker is dat je een doelgroep aanspreekt waar jij graag mee samenwerkt. Door in te zoomen op de uitdagingen en wensen van deze groep mensen en hierover te schrijven, weet je jouw ideale klant voor jou te winnen.

Door eerlijk te zijn. Klinkt flauw, maar als ik weet wat er écht speelt binnen jouw bedrijf of jouw team, dan kan ik je ook beter helpen met de juiste dienstverlening. Of dat je het zelf kunt doen of wij jou daarbij gaan helpen.

Een voorbeeld? Je hebt een strategie uitgewerkt en uitgerold naar jouw team. Vervolgens gebeurt er niets. Om te achterhalen waarom jouw medewerkers niet voor jou gaan lopen, moet ik weten wat er speelt in het bedrijf en daar een gevoel bij krijgen. Weten wat de onderstroom is.

Je kunt mij bellen, appen en mailen. Je kunt ook het contactformulier invullen.

Heeft je vraag iets meer haast? Stuur dan een appje naar 06 30 20 43 86.

Je kunt jouw workshop boeken door op de knop ‘boeken’ te klikken. Je wordt dat doorgeleid naar mijn agenda. Je kiest zelf het moment uit waarop jij jouw workshop wilt volgen. Handig toch?

Geen knop? Dan is het goed om contact op te nemen voor meer informatie: 06 30 20 43 86

Staat jouw vraag er niet tussen? We helpen je graag verder.

Esther Landman Afspraak maken